Přejít na obsah

Košík

Váš košík je prázdný

Článek: Napsali o Shadowcatu a já se přidávám!

Napsali o Shadowcatu a já se přidávám!

Napsali o Shadowcatu a já se přidávám!

Ve světě devětadvacítek vyniká model Pivot Shadowcat menšími obručemi.

 

Není to kolo, jehož jediným účelem je uspokojit zastánce 27,5 palcových kol; Pivot nepřestal inovovat, ani když začala prudce stoupat popularita 29palcových kol. Shadowcat byl vyvinut tak, aby poskytoval neskutečnou úroveň popu.

Shadowcat je nástupcem modelu Mach 5.5, o kterém generální ředitel a zakladatel společnosti Pivot - Chris Cocalis řekl, že je to kolo, "které je pro mnoho jezdců perfektně vyvážené". Při vývoji Shadowcatu se Cocalisův tým ještě více zaměřil na to, co může 27,5palcovému kolu dát skutečný šmrnc. Snížení hmotnosti rámu, s výsledkem hodnot XC kol, dalo Shadowcatu neuvěřitelnou úroveň obratnosti, která jen umocňuje faktor zábavy.

Nejvýraznějším bezprostředním dojmem, který jsem z kola Shadowcat měl, bylo to, jak lehké je toto kolo. Zdá se mi, že celý bikový průmysl pomalu směřuje k pevnějším a v terénu schopnějším kolům, s čímž přichází i pár kilogramů navíc. To jak je Shadowcat agilní jsem zjistil při zimní návštěvě návštěvě fabriky. Možná, že část těchto vlastností je způsobena karbonovými koly Reynolds Blacklabel Trail Pro s menším průměrem, která firma obvykle dodává na své špičkové stavby.

 

"Je to oblíbené kolo mnoha našich zaměstnanců," řekl Cocalis. "Jeho schopnost efektivně stoupat, být skvěle ovladatelné a přitom stabilní a mít více než dostatečný zdvih, aby se dalo drtit ve sjezdech, z něj dělá úžasné kolo pro všechny."  

 

Shadowcat má při jízdě do kopce několik jedinečných výhod. Kolo lehce stoupá díky poměrně strmému a živému úhlu hlavové trubky 65,8 stupně, svižným 430 milimetrovým „chainstay“ a zadnímu odpružení DW link. Ve srovnání se svými 29palcovými kolegy Shadowcat snadno rovná úzké výjezdy a působí dojmem, že se stezka kolem vás rozšířila. Nyní si uvědomuji, že jsem ve výjezdových trailech se svou devětadvacítkou zápasil v porovnání s užším poloměrem zatáčení Shadowcatu. 

 

Samozřejmě, že předpokládaným majitelem Shadowcatu není někdo, kdo pravděpodobně tráví hodiny stoupáním, ale spíše hledá nástroj pro nepředvídatelné a zábavné traily.

 

 

"Předpokládám, že Firebird se bude jezdit převážně v terénu, kde jezdci delší dobu stoupají, aby se dostali do sjezdu," řekl Cocalis a odkázal na enduro saně své firmy s dlouhým zdvihem 165 milimetrů. "Na druhou stranu, většina jezdců, kteří si koupí Shadowcat, jezdí v hodně rozmanitém terénu, kde může být každá jízda jen hodně nahoru a dolů bez velkého soustavného stoupání."

 

Jízda na Shadowcatu se 140milimetrovým zdvihem z kopce byla velmi osobitým zážitkem. Díky vlastnostem hravého odpružení a lehké konstrukci se zdá, že se Shadowcat vznáší nad krajinou. Díky strmému úhlu hlavové trubky 65,8 stupně, 430 milimetrovým chainstay a samozřejmě kolům s malým průměrem působí trail širším dojmem, téměř jako by bylo na kole více místa k manévrování. Několikrát jsem se během video části recenze pousmál nad svou schopností změnit trajektorii kola uprostřed ostré zatáčky. Pravidla, na která jsem si zvykl u 29palcových kol, byla najednou historií. Zadní odpružení také skvěle pohlcovalo nárazy od kořenů a prudkého brždění. 

 

Shadowcat si vede dobře, když není trakce na prvním místě, i když v mokrých podmínkách a v tom nejnepřívětivějším terénu jsem se stejně přistihl, že bych se nejraději vrátil zpátky ke svým známým velkým kolům. Ale v suchých nebo blátivých podmínkách mi Cat odemkl nové obzory a umožnil mi pustit řídítka hluboko do zatáček. Má živou a svižnou povahu, která si přímo říká o to, abyste s ní házeli a hledali tu nejkreativnější cestu z kopce.

 

Shadowcat je jedinečné kolo s výrazně agilním a hravým charakterem. Jezdci, kteří vyhledávají postavené flow traily, skoky nebo kteří se přistihnou, že zábavu i na té nejmenší překážce v trailu, budou toto kolo zbožňovat. Bude to také ideální kolo pro jezdce malého vzrůstu, kteří se snaží zápasit s 29palcovými koly. Jako jezdec, který se vždy snaží drtit lesy stále efektivnějším tempem, si nemohu pomoci, ale po jízdě na kole, které se nebere tak vážně, přehodnotím svou touhu po rychlosti.

 

Text: Spencer Astra a Já